Oversikt over organisasjoner og aktivitet Foreningsportal.no

Åpnet filter på kalender

Vi er i gang med å åpne filter på kalenderen og det første som ble åpnet er mulighet for å velge periode.

Datofilter ble lagt ut 1. juni 2023

Siste uke i mai gikk vi over til å vise 30 kommende dager som standard periode i kalenderen. Dette var for å synkronisere visningen med det kommende datofilteret. Datofilteret ble lagt ut på alle portaler 01.06.2023 og inneholder følgende valg:

• Kommende 30 dager: Fra i dag og 30 dager fram
  • Forrige 30 dager: Fra i går og 30 dager tilbake
  • F.eks. Juni: Inneværende måned: Hele denne måneden (både forrige og kommende dager)
  • F.eks. Juli: Neste måned
  • F.eks. August: Denne måned + 2
  • F.eks. September: Denne måned + 3
  • Velg periode: Viser kalender med to måneder der en kan klikke første og siste dato for å velge

Dette betyr at brukere kan velge perioder som de ønsker. Det er nyttig når en f.eks. skal..

• Sjekke ei helg i august når en får besøk
  • At koret kan sjekke hva som er planlagt i adventstida
  • At en kan søke opp årsmøter i fjor
  • osv..

Andre opplysninger

• Vi valgte to måneder når en velger egne datoer fordi det er lettere å velge perioder i overgang mellom måneder
  • Løsningen er som alt annet på portalen tilpasset mobil
  • Det er mulig å fjerne datofilteret på Oppsett - Foreningsportal

Vi jobber med flere filter

Vi jobber med følgende filter:

• Type
  • Område
  • Sted
  • Fritidsaktivitet
  • Målgruppe

Det er noen utfordringer knyttet til at vi henter inn kalenderoppføringer fra eksterne kalendre og hvordan vi skal støtte filter for disse. Men vi kommer med flere filter etter hvert.

Nyttige lenker

Sosiale media