-
Lansering i Indre Østfold
Vi vil gratulere alle i Indre Østfold kommune med lansering av foreningsportalen 30. april 2024.
Automatisk varsling
Da har vi åpnet mulighet for automatisk varsling om oppdatering til organisasjoner. I tillegg er det gjort store forbedringer på oppsett av portalen.1. Automatisk varsel om oppdatering
Nå kan du be portalen om å automatisk varsle foreninger/bedrifter om at deres oppføring må oppdateres. Når dette er satt opp vil systemet sende ut e-post med info og oppdateringslenke til de som skal ha det. Og den vil fortsette å sende ut f.eks. en gang pr. uke (ikke helg) inntil data er oppdatert. Ta kontakt med brukerstøtte, så setter vi det opp sammen med dere.
Her er det som må bestemmes og angis:
- Oppdatert periode i måneder
Dette er grensen for når vi regner en organisasjon for oppdatert. Hvis denne står til 12 måneder, vil alle som har oppdatert de siste 12 måneder regnes som oppdatert. Denne perioden styrer status for oppdatering på portalen, opplisting med filter "Oppdatert" i kontaktmodulen og når organisasjoner skal varsles automatisk om at de må oppdatere. Standardverdien er 12 måneder. - Aktivert
En må aktivere automatisk varsel. - Avsender e-post
Angi hvilken e-postadresse varsel skal sendes ut fra. Denne adressen må være en e-postadresse som er godkjent på en av brukerne på portalen. - Avsender navn
Skriv et navn en ønsker å vise for avsender. Det kan være f.eks. "Portal Oppdatering" - Dager mellom varsel
Angi hvor mange dager det skal gå mellom hvert varsel som sendes ut. Standard er 7 dager - Meldingstekst
En må lage en meldingsmal som systemet skal bruke. Det er ulik mal for forening og bedrift.
Utsendingen foregår slik:
- Hver dag (man-fre) kl. 12:00 sjekker systemet hvilke organisasjoner som ikke er oppdatert
- Så sjekker den når det sist ble sendt varsel til organisasjonen
- Dersom organisasjonen skal ha varsel, flettes aktuell melding og sendes ut
- Melding legges i loggen så en kan se at organisasjonen har fått varsel
- Når alle meldinger er sendt, legges det en oppføring i bjella med hvor mange meldinger som er sendt ut
Vi tror denne løsningen vil hjelpe portalene til å få et bedre oppdatert register.
2. Oppsett av foreningsportal
Det er gjort store forbedringer på hvordan en styrer oppsett av portalen. Bare gå inn på Oppsett - Foreningsportal som før. Nå har du en mye bedre oversikt over alt du kan styre på portalen. Øverst ser du en oversikt over totalt antall og hvor mange som er oppdatert og ikke. Du kan klikke på tallene for å få liste over organisasjonene. Klikk Rediger for å gjøre endringer på oppsettet.
3. Sjekke hvem som er oppdatert
Det er nå enklere å sjekke hvem som er oppdatert og ikke. Gå inn på Kontakt og ta med filteret "Oppdatert". Da kan du velge ja for de som er oppdatert i valgt periode og nei for de som ikke er oppdatert i perioden.
Med vennlig hilsen
Teamet bak Foreningsportalen
Del på:
-
Åpnet filter på kalender
Vi er i gang med å åpne filter på kalenderen og det første som ble åpnet er mulighet for å velge periode.
-
Forbedring av foreninger på portalen
Det ble i mars gjort mange forbedringer på portalen. Flere av disse blir standard mandag 17.04.2023, men portalen kan selv styre det.
-
Europas Frivillighetshovedstad 2023
Trondheim er i 2023 utnevnt til å være Europas frivillighetshovedstad. For å få en oversikt over kulturlivet i kommunen, har de tatt i bruk foreningsportalen.